RB_UTRECHT_reasonably_smallUTRECHT – Maar u bent in de cel gegooid en beschuldigd van deze diefstal. Als mij dat overkwam dan zou ik het uitschreeuwen ik heb er niets mee te maken die handschoenen draag ik voor mijn werk, zegt rechtbankvoorzitter Van Driel tegen David. David heeft maandenlang gezwegen tegen de politie. En in de rechtbank vertelt hij opeens dat hij in een snackfabriek werkt en dagelijks latex handschoenen draagt.

DNA

Het zwijgen van David leek heel professioneel, maar het hield ook een bekentenis in: ik heb het gedaan maar jullie kunnen het toch nooit bewijzen. Tijdens de zitting draagt David ook nog een alternatief aan voor het dna dat op een latex handschoen is gevonden. Geloofwaardig klinkt het allemaal niet.

schip

Die handschoen is gebruikt bij het vastbinden van een matroos van een binnenvaartschip. Die matroos –zelf ook een straatschoffie- was de wal op gegaan en daar David en zijn vrienden tegengekomen. Hij gaf ze een rondleiding op het schip, terwijl de kapitein een paar dagen naar huis was.

De volgende dag werd hij van zijn fiets gerukt en vastgebonden aan een boom met tape. Op dat tape is een stukje van een latex handschoen gevonden met DNA van David. Vervolgens is de boot leeggeroofd, de kapitein was een paar dagen afwezig en. Nu wijst veel naar de matroos., Maar de officier gelooft het verhaal van de matroos. Zij eist 15 maanden tegen David.

Raadsman Boot richt zijn pijlen op het verhaal van de matroos. Bovendien is er volgens de advocaat geen bewijs dat David op het schip is geweest. Uitspraak 2 juli. (andereverhalenuitderechtbank.nl)

