over deze site

Op deze site volg ik rechtszaken. De basis van mijn verhalen is altijd een lopende rechtszaak. Ik volg zittingen en ik lees vonnissen. Een gebeurtenis in de rechtbank is de basis van een nieuw verhaal. Veel verhalen zijn zittingsverslagen.Ik laat zoveel mogelijk verschillende zaken aan bod komen.

juridisch

Het onderwerp van ieder verhaal is het juridische feit in die zaak. Die juridische kwalificatie is de eerste Tag die ieder verhaal meekrijgt. De personen die in die rechtszaak voorkomen, benoem ik alleen met volledige naam en toenaam als ze zo beroemd zijn dat ze in de internetencyclopedie Wikipedia voorkomen. Verder houd ik me aan de huisregels van de Nederlandse kranten.

humor

Humor is een belangrijk onderdeel van mijn verhalen. Dat zal soms botsen of onbegrepen blijven. (jurgenswart)

